- Sprzedawca odpowiada względem Kupującego jeżeli rzecz sprzedana na wadę fizyczną lub prawną (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.), a zatem Reklamacja towaru może nastąpić ze względu na wadę fizyczną, którą polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową lub ze względu na wadę prawną.
- W celu złożenia reklamacji Kupujący proszony jest o odesłanie rzeczy na adres Sprzedawcy: PHU RYBKOWO Piotr Pupek, pl. Stefana Batorego 5/5d 70-207 Szczecin z dopiskiem „REKLAMACJA” na przesyłce. Jednakże Klient może składać reklamację w wymienionym powyżej Punkcie Odbioru, niezależnie od wybranego przez siebie sposobu zamawiania i zapłaty za towar.
- Towar, który jest odsyłany lub który Klient zwraca w Punkcie Odbioru, musi być zaopatrzony w paragon fiskalny, fakturę VAT lub inny dowód zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą). W związku z dokonaniem reklamacji Klient proszony jest o wypełnienie formularza reklamacyjnego i wysłania go z towarem oraz drogą elektroniczną na adres sklep@rybkowo.pl Klient zalogowany może do przygotowania papierowego formularza skorzystać z formularza reklamacji, który dostępny jest na jego koncie w systemie Sklepu Internetowego. Podczas składania reklamacji w Punkcie Odbioru konieczne będzie przygotowanie informacji o zamówieniu jak również posiadania dowodu zakupu w postaci: paragon fiskalny, fakturę VAT lub inny dowód zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą).
- W przypadku przesłania przez Kupującego formularza reklamacyjnego drogą elektroniczną na adres sklep@rybkowo.pl rozstrzygnięcie reklamacyjne zostanie przesłane Klientowi jako odpowiedź zwrotna, również pocztą elektroniczną.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni licząc od dnia złożenia reklamacji wraz z opisem przyczyny reklamacji i żądaniem Klienta.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Klienta wraz z opinią o niezasadności reklamacji.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Klient może domagać się doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
Jeśli naprawa i/lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo jeżeli ten proces narazi kupującego na zbyt duże niedogodności wówczas klient ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towaru bez wady.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, będącego konsumentem, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania był niezgodny z umową. Jednak Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji i żądania Klienta odstąpienia od umowy, Sprzedawca może przesłać na adres poczty elektronicznej Klienta podany w zamówieniu korektę faktury sprzedaży z automatycznym żądaniem potwierdzenia otrzymania wiadomości.
- Sprzedający zastrzega, że oferowany przez niego towar może podlegać innym niż ustawowo okresami gwarancji, o więcej informacji w sprawie czasu jakim objęty jest towar zapytania prosimy kierować bezpośrednio do Sprzedającego który jednoznacznie poinformuję, jak długą gwarancją objęte są konkretne towary. Gwarancja udzielana jest przez Producenta, na czas i zasadach określonych w karcie gwarancyjnej.
- Wyłączenie możliwości reklamacji
Jeśli przy dokonywaniu zakupu klient zostanie poinformowany o wadzie towaru, nie ma możliwości reklamacji. Towaru przecenionego ze względu na wadę zasadniczo również nie można zwrócić.